Graduate Linguistics Program - Federal University of Rio de Janeiro
ACESIN Lab - UFRJ
  • Home
  • People
  • Research
  • Publications
  • Courses
    • LEF 771 e LEF 877
    • LEF 773 e LEF 873
    • Blog
  • MEETINGS
  • VIDEOTECA A
  • Diffusion

LEF 873 - Tópicos Avançados em aquisição de Linguagem (D) 
LEF 773 -  Estudos em Aquisição de Linguagem (M) ​

Parte 1: Professor Alex de Carvalho (Universite de Paris ) : Convidado CAPES PrInt
Janeiro 11: 9-12
  • Vídeo da Aula 1
  • de Carvalho, A., & Cristia, A. (2015) The discovery of the native language in the young child // A descoberta da língua materna pelos bebês. Revista LinguíStica Volume 11, número 1, junho de 2015, p. 57-70. (Paper written in Brazilian Portuguese). (.pdf)
  • Brusini, P., Dehaene-Lambertz, G., van Heugten, M., de Carvalho, A., Goffinet, F., Fiévet, A-C., & Christophe, A. (2017). Ambiguous function words do not prevent 18-month-olds from building accurate syntactic category expectations: An ERP study. Neuropsychologia, 98. 4-12. (link)
  • ​
Janeiro 13: 8-11
  • Vídeo da Aula 2
  • de Carvalho, A., He, A. X., Lidz, J., & Christophe, A. (2019). Prosody and function words cue the acquisition of word meanings in 18-m-old infants. Psychological Science, 30(3), 319–332. https://doi.org/10.1177/56797618814131
  • de Carvalho, A., Dautriche, I., & Christophe, A. (2016). Preschoolers use phrasal prosody online to constrain syntactic analysis. Developmental Science, 19:2, pp. 235-250
  • de Carvalho, A., Babineau, M., Trueswell, J., Waxman, S., & Christophe, A. (2019). Studying the real-time interpretation of novel noun and verb meanings in young children. Frontiers in Psychology. 10:274(February), 1–16. doi: 10.3389/fpsyg.2019.00274 (link)
  • D. Swingley, J. P. Pinto, and A. Fernald (1999). Continuous processing in word recognition at 24 months. Cognition, vol. 71, no. 2, pp. 73–108.
  • D. Swingley (2009). “Onsets and codas in 1.5-year-olds’ word recognition,” J. Mem. Lang., vol. 60, no. 2, pp. 252–269.
    ----
Janeiro 14: 8-11
  • Vídeo Aula 3
  • Golinkoff, R. M., Hoff, E., Rowe, M. L., Tamis-LeMonda, C. S., & Hirsh-Pasek, K. (2019). Language Matters: Denying the Existence of the 30-Million-Word Gap Has Serious Consequences. Child Development, 90(3), 985–992. https://doi.org/10.1111/cdev.13128
  • Hassinger-Das, B., Toub, T. S., Hirsh-Pasek, K., & Golinkoff, R. M. (2017). A matter of principle: Applying language science to the classroom and beyond. Translational Issues in Psychological Science, 3(1), 5–18. https://doi.org/10.1037/tps0000085
​
Janeiro 18: 9-12
  • Vídeo-aula 4
  • Pace, A., Alper, R., Burchinal, M. R., Golinkoff, R. M., & Hirsh-Pasek, K. (2018). Measuring success: Within and cross-domain predictors of academic and social trajectories in elementary school. Early Childhood Research Quarterly, 46, 112–125. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2018.04.001
Janeiro 19: 10-12
  • Vídeo-aula 5​Apresentação das propostas de projetos dos alunos
Parte 2: Professora Aniela Improta França (UFRJ):  Workshop Experimental
Fevereiro 10: 10-12
​Fevereiro 24: 10-12
Março 3: 10-12
Março 10: 10-12
​Março 17: 10-12
​Março 24: 10-12